ساختن گلبول خون از برنج
اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
ساختن گلبول خون از برنج
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 22:13

استخراج سرم آلبومين از برنج دست ورزي شده ژنتيک بزودي مي تواند مشکل کمبود منابع خوني و اهدا کننده هاي خون را در جهان برطرف سازد.

    شايعه چکيدن خون از سنگ و چوب در ميان بسياري از اقوام همچنان رواج دارد که بسياري آن را غيرممکن مي دانند، با اين حال محققان به تازگي اعلام کرده اند با ايجاد تغييرات کوچک ژنتيک بزودي مي توان شاهد چکيدن خون يا دست کم پروتئيني از خون از دانه هاي برنج بود.

    محققان در گزارش خود از مطالعه اي که به تازگي انجام گرفته توضيح مي دهند که مي توانند مقادير قابل توجهي از پروتئين سرم آلبومين را از دانه هاي برنج استخراج کنند.

    اين پروتئين به دليل نقش کليدي که در ساخت دارو و واکسن و همچنين درمان بيماران مبتلابه سوختگي شديد، خونريزي شديد و آسيب ديدگي کبدي دارد يکي از پرمصرف ترين انواع پروتئين خوني در سرتاسر جهان است. نخستين منبع پروتئين درماني خون هاي اهدا شده توسط انسان هاست که از محدوديت هاي بالايي برخوردار است.

 

    از اين رو محققان در سرتاسر جهان به منظور غلبه بر محدوديت هايي از قبيل کمبود منابع خوني و آلوده بودن خون هاي اهدايي در تلاش بوده اند تا جايگزيني مناسب را با استفاده از مخمرها و باکتري ها به وجود آورند يا اين پروتئين را در ارگانيزم هاي دست ورزي شده از قبيل گاوها يا گياه تنباکو توليد کنند.

 

 

 

 

روزنامه ايران، شماره 4931 به تاريخ 12/8/90، صفحه 10 (دانش)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مقالات مهندسی زیست، ،
:: برچسب‌ها: ساختن گلبول خون از برنج,