اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
مولکول حیات در فضا یافت شد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:37

 

:: موضوعات مرتبط: اخبار مهندسی زیست، ،
:: برچسب‌ها: مولکول حیات در فضا یافت شد,

مقاله نرجمه شده رشد دانه گندم 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:46

چکیده

انباشت ماده خشک و میزان رشد تک تک دانه هایی که تحت تاثیر کاربرد اگزوژنوس ایندول – ۳- استیک اسید قرار گرفتند در دانه هایی با انواع و موقعیت های متفاوت در دانه های گندم بررسی می شود. گیاهان در دالانی با پوشش توری سیمی تحت شرایط طبیعی رشد داده می شوند. محلول آبی IAA در آغاز آرایش خوشه ای اسپری می شود. سنبله های اصلی به سه موقعیت دانه تقسیم می شوند که عبارتند از مناطق مبدائی، میانی و انتهایی و از نظر نوع دانه به دو نوع دانه راسی و قاعده ای تقسیم می شود. سطوح میزان رشد و انباشت ماده خشک در ده سنبله لیبل گذاری شده که نه بار در فاصله چهار روز از هفتمین روز بعد از گرده افشانی تا ۳۵ امین روز بعد از گرده افشانی (DAA) و در زمان بلوغ نمونه برداری می شوند، تعیین می گردد. گرچه هیچ تاثیر معناداری از کاربرد IAA در تغییر توان انباشت ماده خشک دانه های راسی یا دانه های قاعده ای در طول مراحل اولیه رشد دانه یعنی تا ۱۱امین روز بعد از گرده افشانی حاصل نشده است، افزایش معنادار در وزن خشک دانه های قاعده ای در بخش های مبدایی، میانی و انتهایی در مراحل دیگر مشاهده می شود. نتایج حاصل بیان می کند که وزن دانه بالاتر مرتبط با سطح آندوژنوس اکسین ها و کاربرد اگزوژنوس اکسین ها باعث انحراف در متابولیسم دانه های کوچکتر در جهت مواردی می شود که در دانه های بزرگتر عمل می گردد.

کلمات کلیدی : IAA، سنبلچه، رشد دانه، گندم نان

————————

عنوان اصلی مقاله :Grain Filling Pattern as Affected by Exogenous Application of Indole-3-acetic Acid in Wheat

ترجمه فارسی عنوان :  الگوی پر کردن دانه تحت تاثیر مصرف اگزوژنوس ایندول – ۳- استیک اسید در گندم

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۱صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۱۸۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: سنبلچه، رشد دانه، گندم نان,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی گیاهی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:45

چکیده 

مس اضافی در گیاهان باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی می شود که باعث ایجاد کاهش تولید محصول می گردد. به هر حال قارچ کش های مسی در کنترل قارچ های Alternaria Solana و Phytophetora نقش دارند که این قارچ ها به ترتیب باعث ایجاد زنگ گیاهی (پژمردن) زودتر و دیرتر در سیب زمینی می شود. بنابراین هدف این بررسی این است که تأثیر سطوح مختلف اکسی کلرید مس را بر روی گیاهان سیب زمینی از طریق برخی پارامترهای بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی ارزیابی کند. این            قارچ کش در نظر توصیه شده () در سطح کمتری به کار رفت و در سطح  به کار رفت تا اسپری کردن در زمین را دو برابر طی همان دوره در سطح توصیه شده ارزیابی کند. نتایج نشان داد که سوپراکسید دیسموتاز (۱/۱، ۵/۱، SOD,EC) از گیاهان در برابر تنش اکسیدشونده در شروع چرخه محافظت می کند چون سطوح لیپو پراکسید در آن دوره کم بود. در مجموع افزایش فعالیت SOD همپوشی مثبتی با افزایش سطح برگ قابل مصرف برای فتوسنتز (نسبت سطح برگ LAR) و فایده فتوسنتزی (نرخ جذب خالص NAR) و نسبت رشد به ماده خشک که از قبل وجود داشت (سرعت رشد نسبی RGR) دارد. در مجموع همپوشی منفی بین سطوح لیپو پروکسید و LAR و RGR در گیاهانی که بطور تصادفی دو با در همان دوره با سطح توصیه شده سمپاشی شده بودند برای محافظت محصول سیب زمینی در مزرعه مشاهده شد که در دوره رشد آنها هیچ زیانی مشاهده نکردیم. به هر حال بررسی های بیشتری نیاز است تا مصرف قارچ کش های مس در کنترل زنگ زدن در اوایل و اواخر تولید محصول سیب زمینی جلوگیری شود و سپس انتشار مس هم در محیط کاهش یابد.

————————

عنوان اصلی مقاله :Copper oxychloride fungicide and its effect on growth and oxidative stress of potato plants

ترجمه فارسی عنوان : قارچ کش اکسی کلرید مس و تأثیر آن بر رشد و تنش اکسیدشونده گیاهان سیب زمینی

تعداد صفحات انگلیسی: ۷صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۸صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۲۸۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده زیست شناسی گیاهی 2017,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:44

خلاصه

موادضدعفونی کننده هیدروژن پراکسیدی(۲O2H)به وفور درمحیط های متفاوت مراقبت سلامتی بکاربرده می شودتاکلونی شدن باکتریایی وآلودگی راکنترل کندخطرعفونت آمیزشی راکاهش دهد.آزمایشات اتربخشی این فرمولبندی ها درکشت های پلانکتونی اجراء شد ،گرچه مشخص شده است که بیوفیلم ها ،ساختارغالب آلودگی باکتریایی هستند وبه سختی ریشه کن می شوند.

هدف :تعیین این موضوع که آیا بیوفیلم های سه پاتوژن گرم منفی متفاوت که مرتبط بافنوتیپ های مقاوم چند دارویی می باشند می توانند بطورموثر وبا استفاده ازمواد ضدعفونی کننده با مبنای۲O2H رشه کن شوند.

روشها :کشت های پلانکتونی وبیوفیلم های۲۴ ساعته تک گونه ای ازهفت سویهAcine to bacter  ،هفت سویهpneumoniq klebsiella  وهفت سویهpseudomonas aeruginosa که شامل جدایه های بالینی می باشدبه مدت۱ دقیقه تا۲۴ساعت درمعرض غلظت فرمولبندی های مثبتی بر۲O2H وخو۲O2H قرارمی گیرند.بقا زندگی آنها کنترل می شود.

یافته ها :سطوح حساسیت پذیری کشت های پلانکتونی به۲O2H فرمولبندی شده وفرمولبندی نشده مشابه به کلیه سازوارها وسویه های تست شده است ودارای حداقل غلظت بازدارندگی در دامنه ۵/۰ تا۲O2H 20 می باشد.امااین بیوفیلم ها حساسیت۲۶۶٫برارکمتری را از۲O2H وفرمولبندی های آن نشان می دهند.سطح کاهش حساسیت پذیری مرتبط باگرایش سویه به تشکیل بیوفیلم وتفاوت بین سویه هاست.دوفرمولبندی باتشکیل دهنده فعال اسیدی درزمانهای کوتاه درمعرض گیری اجرای بهتری دارند درصورتیکه محصولات هاوی اتانول نیاز به زمان درمعرض گیری طولانی تر دارند تاتاثیربهتری داشته باشند.

نتیجه گیری : بیوفیلم های شمار معناداری ازجدایه های بالین پاتوژنهای اشاعه دهنده بیمارستانی مقاوم به چند دارو به غلظت مواد ضدعفونی کننده مثبتی بر چند۲O2H حساس می باشندکه ممکن است توان کنترل این پاتوژنها باچنین محصولاتی رابه خطر اندازد.

کلمات کلیدی :هیدروژن پراکسید ،مواد ضدعفونی کننده ،سازواره گرم منفی مقاوم به چند دارو ،pseudomonos spp ،klebsiela spp ،Aciaetobacter spp ،بیوفیلم عفونت مرتبط بامراقبت سلامت

————————

عنوان اصلی مقاله : Evaluation of the effectiveness of hydrogen-peroxide-based disinfectants on biofilms formed by Gram negative pathogens

ترجمه فارسی عنوان : ارزیابی اثربخشی ضدعفونی کننده های هیدروژن پراکسیدی برروی بیوفیلم های تشکیل یافته توسط پاتوژنهای گرم منفی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۴صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۲۸۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: هیدروژن پراکسید ،مواد ضدعفونی کننده ،سازواره گرم منفی مقاوم به چند دارو ،pseudomonos spp ،klebsiela spp ،Aciaetobacter spp ،بیوفیلم عفونت مرتبط بامراقبت سلامت,
تفاوت فرد مبتلا بهAIDS و فرد+HIV
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:9

برخلاف باورعموم +HIV وAIDS ازیکدیگر متفاوت اند.در معنی لغوی   Human Immunodeficiency Virus)HIV) یعنی ویروس نقص ایمنی انسانی و Acquired Immuno Deficiency Syndrome)AIDS ) یعنی سندروم نقص ایمنی اکتسابی.درواقع یک فردا +HIV می تواند به ایدز مبتلا نباشد.

برای اینکه فرد+HIV به یک فرد مبتلا بهAIDS تبدیل شود باید یکی از دو اتفاق زیر دربدن او رخ دهد:

1.کاهش سلول هایCD4 به کمتر از200
2.ایجاد سلول های سرطانی دربدن فرد

دراصل تعدادCD4کمتراز200 را AIDS می نامند و ازطرفی بسیاری از عفونت های مرتبط با HIV و سرطان در بیماران مربوط به کسانی است که مبتلا به CD4 زیر200 هستند.

ویروس HIV فقط انسان را آلوده میکند و به سیستم ایمنی بدن او حمله میکند و سیستم ایمنی قادر به مقابله و مبارزه با آن نیست.فردآلوده به ویروس HIV می تواند تا10 سال نیز زنده بماند اما فرد مبتلا به AIDS شرایط سخت تری دارد ودر اولین برخورد با بیماری بدلیل CD4 کمتراز200،دستگاه ایمنی توان کوچک ترین مقابله با بیماری را از دست می دهد ودستگاه ایمنی او ازبین می رود.متاسفانه فرد مبتلا به AIDS نهایتا 6ماه دوام می آورد و زنده می ماند.



:: موضوعات مرتبط: مقالات مهندسی زیست، ،
:: برچسب‌ها: تفاوت فرد مبتلا بهAIDS و فرد+HIV,