اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:55

ون دانشگاه آزاد گفت: تاکنون حدود ۵ هزار نفر برای فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

فرهاد حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آخرین مهلت برای ثبت نام در فراخان جذب هیات علمی رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد ۲۰ اردیبهشت ماه است.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت نام در این فراخوان باید به سامانه مرکز جذب این دانشگاه به نشانی http://jazb.iau.ir/ مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متقاضیان طی مدت ۱۰ روز پس از تکمیل ثبت نام خود در سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید برای تشکیل و تکمیل پرونده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان مربوطه مراجعه کنند.

در صورتی که متقاضیان در زمان مشخص شده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب مراجعه نکنند، بررسی فرآیند جذب متقاضی از دستور کار خارج می شود و متقاضی باید مجددا در فراخوان‌های بعدی شرکت کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: فرآیند جذب هیئت علمی ، فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ، دانشگاه ازاد ,
نتایج آزمون زبان «ای پی تی» دانشگاه آزاد اعلام شد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:54

نتایج آزمون زبان «ای پی تی» نوبت اردیبهشت ماه ۹۶ دانشگاه آزاد اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی English.iau.ac.ir از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

امکان بازیابی شماره پرونده داوطلبان از طریق شماره تماس۴۷۴۳ و انتخاب کلید شماره ۳ ، فراهم است.

مرکز آزمون های استاندارد زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی جهت آمادگی داوطلبان ، کلاس های آموزشی برگزار می کند که متقاضیان ­­­­­­­­­­­­در صورت تمایل و نیاز می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی English.iau.ac.ir/ept جهت شرکت در کلاس ها ثبت نام کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: آزمون های استاندارد زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کلاس های آموزشی,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:52

خلاصه

مطالعات داروشناسی و فیزیولوژیک عصبی در هر دو عضله طولی و در قطعه عصب گانگلیونی از زالوی، medicinalis Hirudo ،انجام شده است. عضلات طولی زالو از مشاهدات اولیه  Fuehner (1918) به عنوان یک روش برای سنجش استیل کولین توسط Minz (1932) پیشنهاد شده اند. به تازگی همین آمادگی به عنوان یک بافت جهت سنجش ۵-هیدروکسی تریپتامین (Poloni، ۱۹۵۵) ، و بعد مجدداً توسط Schain (1961) استفاده شده است. استیل کولین باعث عضله منقبض شود در حالی که ۵-هیدروکسی تریپتامین عمل آرام بخش داشته و دامنه انقباضات تولید شده توسط استیل کولین را کاهش می دهد. نتایج الکتروفیزیولوژیک از سلولهای عصبی از نوار عصبی شکمی زالو برای اولین بار توسط Hagiwara و موریتا (۱۹۶۲) و اکرت (۱۹۶۳) حاصل شد. مطالعاتی در مورد نقش سلول های گلیال در این آمادگی توسط Kuffler و پاتر (۱۹۶۴) و نیکولز و Kuffler (1964)صورت گرفت. پن و Loewenstein (1966) نقش کلسیم در حفظ اتصالات الکتریکی بین سلول های عصبی Retzius مطالعه کرده اند. اعمال استیل کولین و

 ۵-هیدروکسی تریپتامین در انتقال گانگلیونی در زالو توسط Kostowski (1965) با استفاده از روش های ثبت خارج سلولی مورد مطالعه قرار گرفته است. Kostowski نشان می دهد که استیل کولین انتقال در نوار زالو را افزایش می دهد ، در حالی که ۵ هیدروکسی تریپتامین ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند. مطالعه حاضر به منظور بررسی فعالیت احتمالی عوامل شیمیایی فرستنده در فعالیت بیولوژیکی  سلول Retzius (Retzius، ۱۸۹۱) انجام شد. گزارش اولیه از این تحقیق به جامعه فیزیولوژیک (Kerkut کند، Sedden و واکر، ۱۹۶۷a) ارسال شده است.

————————————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  THE ACTION OF ACETYLCHOLINE, DOPAMINE AND 5-HYDROXYTRYPTAMINE ON THE SPONTANEOUS ACTIVITY OF THE CELLS OF RETZIUS OF THE LEECH, HIRUDO MEDICINALIS

ترجمه فارسی عنوان: عمل استیل کولین، دوپامین و۵ هیدروکسی تزیپتامین در فعالیت خود به خودی سلول های رتزیوس زالو ، زالو رایج در استفاده های درمانی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۳ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:   ۱۲۷۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: اثرات نوع سلول ، محیط های کشت روی ترشح اینترلوکین-۶ ، مقاله ترجمه شده زیست شناسی,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:51

سابقه و هدف : قهوه فراوان ترین مشروب مصرفی در جهان است. هرچند که تاثیر آن روی قلب و عروق بحث انگیز است. در معرض قرار گرفتن سلامت وابسته به ترکیب اصلی قهوه یعنی کافئین است. فعال سازی سیستم عصبی سمپاتیک بوسیله قهوه خطر بیماری های قلبی – عروقی را افزایش می دهد. اگرچه معلوم نیست که آیا این اثر قهوه بخاطر وجود کافئین است یا دیگر محتویاتی که در قهوه وجود دارد و حاوی کافئین نیستند.

مواد و روش ها : در ۱۵ فرد داوطلب (۶ فرد معتاد به قهوه و ۹ فرد غیر مصرفی قهوه (Nonhabitual )، بطور مداوم قبل و بعد از نوشیدن نوعی قهوه (اسپرسو) یا اسپرسویی فاقد کافئین است یا بعد از آنکه کافئین یا سالین (placebo) را بصورت داخل وریدی (۲۵۰ میلی گرم) تزریق کردیم فشار خون سرخرگی (BP)، ضربان قلب و فعالیت عصب سمپاتیک (MSA) اندازه گیری و ثبت شد. اثر کافئین و سالین داخل وریدی بر روی MSA در ۶۰ دقیقه افزایش MSA را تحت تاثیر کافئین نشان داد زمان قابل توجهی در شرایط تعامل با کافئین داخل وریدی و سالین وجود دارد بطوری که برای MSA، وجود کافئین باعث افزایش قابل توجهی در MSA در ۶۰ دقیقه می شود (فعالیت کل ۱/۱۴ ± ۲/۵۳ %) اما گروه سالین هیچ تاثیری بر روی MSA را نشان نداد. برای نوشیدن قهوه اثر مشابه زمانی قابل توجهی (فعالیت کل (۵۴٫۱±۲۲٫۵% مشاهده شد. افرادی که قهوه خوردند چه آنهایی که به آن معتاد بودند و چه آنهایی که nonhabitual بودند تغییرات مشابهی در MSA و BP پس از تزریق داخل وریدی کافئین نشان دادند، در حالی که نوشیدن قهوه فقط باعث افزایش فشار خون در مصرف کنندگان nonhabitual شده است، با وجود اینکه باعث افزایش قابل مقایسه ای در سطح کافئین در  MSA و پلاسما شد. در قهوه خورهای Nonhabitual فعال سازی مشابهی در MSA و فشار خون پس از تزریق کافئین،قهوه، قهوه بدون کافئین را نشان داد.
نتیجه گیری: بطور حاد، قهوه و کافئین باعث افزایش قابل مقایسه ای در MSA و BP در قهوه خورها nonhabitual می شود در حالی که در قهوه خورهای معتاد به قهوه، افزایش فشار خون مشاهده نشده علی رغم اینکه افزایش فعالیت MSA نسبت به قهوه مشاهده شد. از آنجایی که قهوه بدون کافئین نیز باعث افزایش فشار خون و MSA در قهوه خورهای nonhabitual می شود، مواد تشکیل دهنده دیگری جدا از کافئین باید مسئول افزایش فعالیت قلبی- عروقی باشد.  

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های پر مصرف در سراسر جهان است. اگر چه طعم و مزه آن یک فاکتور برای مصرف زیاد آن برای خواص محرک آن است. نوشیدن قهوه باعث افزایش عوارض قلبی- عروقی و مرگ و میر در بعضی افراد می شود اما نه در همه ی مطالعات اپیدمیولوژیکی. جالب توجه است که اخیرا یک اثر سودمند قهوه در مطالعه Scottish Heart Health گزارش شد. به همین ترتیب، نقش قهوه در پیشرفت افزایش فشار خون نیز بحث برانگیز است، از انجاییکه نوشیدن قهوه با کاهش و افزایش فشار خون ارتباط دارد و همچنین در بعضی مقالات هیچ تاثیری بر BP نشان داده نشده است.  
سیستم عصبی سمپاتیک (SNS) نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. در واقع، افزایش فعالیت سمپاتیک یک مکانیسم پاتوژنز در فشار خون بالا است. برهمکنش SNS در حال حاضر در بیماران مبتلا در مرز فشار خون بالا همچنین در زمان استرس ذهنی در فرزندان طبیعی دارای پدر و مادر با فشار خون بالا افزایش پیدا می کند که پیشنهاد می کند که فعال شدن متناوب SNS در دراز مدت منجر به افزایش مداوم فشار خون می شود.
قهوه حاوی چند صد مواد مختلف است اما اثرات آن روی حرکات خون و SNS عمدتا وابسته به کافئین است. در واقع، مدیریت کوتاه مدت کافئین در مصرف کنندگان نوشیدنی هایی بجز قهوه باعث افزایش فشار خون، فعالیت رنین پلاسما و کاته کول آمین می شود. اثرات مستقیم کافئین و قهوه روی فعالیت SNS، هنوز مانده تا تعیین شود، به ویژه از آنجایی که  قهوه فاقد کافئین
روی قلب و عروق اثر نمی گذارد. بنابراین، هدف از مطالعه حاضر ارزیابی اثر کافئین، همچنین قهوه فاقد کافئین به طور منظم روی فعالیت عصب سمپاتیک و گردش خون در انسان در in vivo است.

مواد و روش ها
افراد

فعالیت عصب سمپاتیک عضلات (MSA) بوسیله میکرونوروگرافی مورد مطالعه قرار گرفت
در عصب پرونئال در ۱۵ داوطلب سالم (جدول) مورد بررسی قرار گرفت. افراد سیگاری و فرزندانی که از پدر و مادر با فشار خون بالا هستند (عوامل مداخله گری که ممکن است روی فعالیت SNS تاثیر بگذارند) تحت تاثیر قرار می گیرند. کمیته اخلاق در دانشگاه Hospital Zürich (سوئیس) مطالعه را تایید، و داوطلبان قبل از مطالعه آگاهی پیدا کردند و رضایت داشتند.

.———————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Drinking Independently of Caffeine Content : Role of Habitual Versus Nonhabitual Coffee Acutely Increases Sympathetic Nerve Activity and Blood Pressure

ترجمه فارسی عنوان:  قهوه بطور حاد و بطور مستقل از کافئین موجود در آن فشار خون و فعالیت عصب سمپاتیک را افزایش می دهد

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:   ۱۶۰۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: قهوه بطور حاد ، فشار خون ، فعالیت عصب سمپاتیک ، مقاله ترجمه شده زیست شناسی,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:48

 

چکیده

 سلول های شش کشت شده الترناتیو خاصی را برای حیوانات در مواقع قرار گیری در معرض موارد خاص برای مقایسه اثرات انواع متفاوت مواد الاینده هوایی را فراهم کنید مطالعات ویژه موضووعی در حالت آزمایشگاهی نشان میدهد که سیگنال بندی سیتوکین پروئین تورمی در واکنش به انواع متعدد مواد محیطی مشخص می شود اما مطالعات کمی در مورد درمان های ویژه در انواع سلول های چندگانه یا سلول های مشخص شده با پروتکل های رشد کشت الترناتیو وجود دارد با مقایسه مواد کائولین و دی اکسید تیتانیوم وخاکستر مربوط به زغال سنگ و مواد دیزلی و مواد به دست آمده از خاک  با استفاده از محلول واندیوم و لیپاپلی ساکارید سعی شد تا مشخصه های متفاوتی از لحاظ سلول های رشد در کشتی زیر آبی در نظر گرفته شود مدل های کشت سلولی تفاوت های خاصی را در واکنش های سیگنال بندی مناسب با نوع درمان داشتند .علاوه براین واکنش بین لوکین  ۶ روی تیمارها سلول های مشابه تغییر میکند و BAS2B در KGN در برابر ابزار یا LHC9 در عاملی که سرم گاوی وجود دارد میتواند معکوس باشد مشاهدات مربوط به حساسیت نوع سلول در برابر ادینیس های محیطی با اصلاح شرایط کشت میتواند رویکرد مشابهی را برای مطالعه مکانیزم های بیوشیمیایی مواد سمی داشته باشد .

———————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Effects of Cell Type and Culture Media on Interleukin-6 Secretion in Response to Environmental Particles

ترجمه فارسی عنوان: اثرات نوع سلول و محیط های کشت روی ترشح اینترلوکین-۶ در واکنش به مواد محیطی

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۸۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: اثرات نوع سلول ، محیط های کشت روی ترشح اینترلوکین-۶ ، مقاله ترجمه شده زیست شناسی,