اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:18

چکیده

 در این مقاله اقداماتی در جهت انتخاب ژنوتیپ های مسئول در آزمایشگاه و ترکیب پروتوپلاست های  جدا شده براسیکا کاریناتا و براسیکا ناپوس تولید کنندۀ خطوط (BC DH Dodolla، BC D-1، BC DH-6 ، و BN OP-1, BN-SL-03/04) بدست آمده از آزمایشات قبلی انجام شد. ترکیب سه غلضت متفاوت PEG  (۲۰%،۲۵% و ۳۰%)و دو دورۀ متفاوت تیمار (۱۵و ۲۰ دقیقه) آزمایش شد. ما در آزمایشات خود،  ژنوتیپ های متعددی ( براسیکا کاریناتا DH BC-6  و DH BC-1، براسیکا ناپوس DH OP-01) با قابلیت  احیاءرضایت بخش کالوز کشت های پروتوپلاست را شناسایی کریم.  ترکیب درست و کامل غلضت وزمان  تیمار PEG ، فراوانی ترکیب پروتوپلاست بین ژنوتیپ های مورد استفاده را تعیین کرد. با وجود اینکه طبق ارزیابی ها محلول PEG 30% بهترین غلظت را داشت اما مقدار زیاد multifusantها که در کاربردهای عملی لزومی ندارد، با تیمار طولانی تر PEG  به طور ویژه در ظروف پتری  مشاهده شد. در کل، ۲۵% PEG به همراه ۲۰ دقیقه تیمار ، اندازۀ ترکیب رضایت بخش بود  و میزان دوام پذیری نیز خوب بود.

کلیدواژها: براسیکا کاریناتا، براسیکا ناپوس، کشت پروتوپلاست، ترکیب پروتوپلاست

——————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  PROTOPLAST CULTURE AND FUSION BETWEEN BRASSICA CARINATA AND BRASSICA NAPUS

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب و کشت پروتوپلاست بین براسیکا کاریناتا و براسیکا ناپوس

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۹صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: براسیکا کاریناتا، براسیکا ناپوس، کشت پروتوپلاست، ترکیب پروتوپلاست,
مقاله ترجمه شده رشته زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:17

 

چکیده

مریستم رأسی شاخه(SAM) رشد ونمو تمام قسمت بالای زمینی گیاه می باشد. درک ما از SAM در سطح مولکولی ناقص است.  در این مطالعه به فهرست (رپرتوار) بیان ژن SAMها در نخود باغی (Pisum sativum) پرداخته شده است.  در پایان ۱۰ ۳۴۶ توالی EST که ۷۶۱۰ ژن منحصر به فرد را نمایش میدهند، از کتابخانه های cDNA SAM فراهم شد. این توالی ها به همراه ESTهای نخود که قبلا گزارش شد، برای ساخت آرایۀ اولیگونوکلئوتید  ۱۲K استفاده شدند تا ژن های دارای بیان SAM متفاوت در مقایسه با مریستم های جانبی، مریستم های رأسی ریشه یا بافت های بدون مریستم شناسایی شوند. تعدادی از ژن ها شناسایی شدند. این ژن ها به طور غالب در لایه های سلول خاص یاقلمروهای SAM بیان شدند. بنابراین، احتمالا اجزاء شبکه های ژنی هستند که در حفظ سلول ساقه یا آغاز اندام های جانبی نقش دارند. علاوه بر این، آنالیز هیبرید شدگی در جای اصلی خود ، مکان استقرار مکانی برخی از این ژن ها در SAM راتأیید کرد.داده های ما نیز گوناگونی برخی اشکال بیان ژن و در نتیجه ایفای نقش در گیاهان بقولاتی رانشان میدهد.برخی از ژن ها با بیان زیاد در هر سه رونوشت، ، نیز آشکار شده اند و این داوطلب ها ،دیدگاه با ارزش دربارۀ شبکه های مولکولی که حفظ کارآمدی مریستمی را پایبندی میکنند، در اختیار ما قرار میدهد.

کلیدواژه ها: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت

———————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Molecular dissection of the pea shoot apical meristem*

ترجمه فارسی عنوان: تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخۀ نخود

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۲۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰تومان

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:14

خلاصه

توازن و تعادل بین تفکیک و تکثیر سلولی از جنبه های مهم ارگانیسم های چند سلولی می باشد. ما با استفاده از داده های بیان ریشۀ آرابیدوپسیس عامل رونویسی UPBEAT1(UPB1) را شناسایی کردیم که این توازن وتعادل را تنظیم میکند.برش عمودی بیان گستردۀ ژنومی به همراه آنالیز ChIP-chip نشان داد که UPB1 بیان مجموعه ایی از پراکسیدازهایی که تعادل گونۀ اکسیژن واکنشی (ROS) بین منطقۀ تفکیک سلول و منطقۀ ازدیاد سلول در جایی که تفکیک شروع میشود را مدوله می کند،مستقیما تنظیم می کند.توزیع فعالیت UPB1 ،تعادل ROS را دستخوش تغییر می کند، و باعث تأخیر آغاز تفکیک میشود. مدولاسیون تعادل ROS و فعالیت پراکسیداز از طریق واکنشگرهای شیمیایی به روشی که با عملکرد UPB1 همخوانی دارد، بر آغاز تفکیک تأثیر میگذارد. این مسیر جدا از نشانه دهی هورمون گیاهی اکسین و سیتوکینن عمل می کند.مقایسه با کنترل رشد تنظیم شده با ROS در حیوانات نشان می دهد که یک مکانیسم مشابه درگیاهان و حیوانات وجود دارد.

——————————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Transcriptional Regulation of ROS Controls Transition from Proliferation to Differentiation in the Root

ترجمه فارسی عنوان: تنظیم رونوشتی ROS ،گذر از تکثیر به تفکیک در ریشه را کنترل می کند

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۳ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۲۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:13

چکیده:

آلرژی زاهای گرده از فراوانترین محصولات رونویسی شده و ترجمه شده در تاریخچۀ زندگی گیاهان و بویژه گیاهان علفی می باشد. برای شناسایی آلرژی های گوناگون گرده ایی در برنج، آلرژی زاهای مفروض در ژنوم برنج شناسایی شد و بیان آنها بااستفاده از ریزآرایۀ GeneChip برنج Affymetrix 57K شاخصه بندی کردند. در بین فراوانترین رونوشت های داوطلب مختص گرده می توان به Ory s 1 beta-expansin، Ory s 7 EF hand، Ory s 2، Ory s 11, Ory s 12 profilin A، Ory s 23، خانوادۀ ۲۸ گلیکولیز هیدرولاز (پلی گالاکتوروناز) و پروتئین های متصل FAD اشاره کرد. پروتئین های گرده که زیاد بیان شده بودند در چند عدد رونوشت(کپی) به مقدار فراوان وجود داشتند و گاها با تصاویر آینه ایی واقع در مناطق نزدیک نوار مخالف DNA همراه بودند. بسیاری از این پروتئین های گرده بدون اینترون هستند و بصورت رونوشت هایی که رونوشت تقریبا یکسان عناصر تنظیمی خود را حفظ می کنند، متصل میشوند.Ory s 23 تغییر پذیری کم و تعداد زیاد رونوشت را نمایان می کند که نشانگر تقویت(amplification) و افزایش ژن جدید می باشد.برخی رونوشت ها دارای ژن کاذب هستند که بواسطۀ فعالیت جابجایی به عقب(retrotransposition) اصل و منشأ خود را نشان میدهند؛ برخی توالی های آلرژی زای مفروض دارای محصولات ترکیبی(fusion) به همراه توالی های تکرار عناصر جابجا شدنی(LTRها) میباشند. فراوانی و مقدار توالی های تکراری مجاور ، فعالسازی عناصر جابجاشدنی و تولید زیاد رونوشتهای mRNA ظاهرا در یک زمان در گرده رخ می دهند و در سیندرومی که پروتئین های با نسخه برداری بالا در آن رونویسی میشوند، سهیم است و با ویژگی های دوکی شکل ترجمه مانند گروه سازی و حذف اینترون ها قرار داده می شود.

———————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Risk-adjusted probability measures in portfolio optimization with coherent measures of risk

ترجمه فارسی عنوان: مقیاس های احتمالی تنظیم ریسک در بهینه سازی سهام با استفاده از مقیاس های منسجم

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۷صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۳۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
مقاله ترجمه شده زیست شناسی گیاهی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:12

 

چکیده: Kalanchoe pinnata(Lam.) Pers. و K. crenata (Andrews) Haw.، Crassulaceae عموما در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگرند.فعالیت بیولوژیکی از قبیل آنتی لیشمانیازیس و دردبر در فیتوتراپی موثر است. این دو گونه غالبا به کاربرد و اسم مشابه و ریخت شناسی خارجی مشابه برگ ها با هم اشتباه گرفته میشوند. ما وجود ویژگی های آناتومی که شناسایی صحیح و درست گونه های پرورش یافته درشرایط سایه و آفتاب را امکان پذیر میسازد را بررسی کردیم. علاوه بر این، مشاهدات جدید بر روی آناتومی K. pinnata و K. crenata انجام دادیم. برگ های ثابت (FAA70) مورد استفاده قرار گرفت،و برش های آنها در Leica historesin قرار داده شد. Hydathodeها در هر دو گونه مشاهده شد و برای اولین بار،آناتومی آنها در K.crenata توضیح داده شد. گونه ها اختلافات آناتومی مربوط به حضور idioblast های اپیدرمی در K. crenata ، شکل متفاوت توزیع idioblastهای زیراپیدرمی و حضور جوانه های برگ تنها در K. pinnata نشان دادند.

 کلیدواژه ها: hydathodeها، جوانه های برگ،گونه های درمانی، idioblastهای فنولی

———————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Comparative anatomy of leaves of Kalanchoe 22(5): 929-936, Sep./Oct. 2012 pinnata and K. crenata in sun and shade conditions, as a support for their identifi cation

ترجمه فارسی عنوان: آناتومی مقایسه ایی برگ های pinnata  Kalanchoe و K. crenata در شرایط آفتاب و سایه ، به عنوان حمایت از شناسایی آنها

تعداد صفحات انگلیسی: ۸صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۹صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،