اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
مقاله ترجمه شده کروموزم گیاهان 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:9

چکیده :

سیستم های تعیین جنسیت در گیاهان چندین بار از نیاکان نر و ماده تکامل یافتند (که شامل گیاهان یک پایه با گل های نر و ماده جداگانه در یک گیاه می شود)، و سیستم های کروموزوم جنسیت چندین بار در تکامل گیاه گلده مطرح شده اند. همسو با مدل های نظری برای انتقال تکاملی از دو جنسیتی به یک پایه، ژن های چندگانه تعیین جنسیت درگیر می شوند که شامل فاکتورهای عقیمی- مذکر و عقیمی-مونث می شود. این درخواست که ترکیب مجدد بین این موقعیت ها باید نادر باشد احتمالا دلیل اصلی زاول ژنتیکی کروموزوم های Y است. نظریه های زوال کروموزوم های Y درپرتو نتایج جدید از ژن ها در کروموزوم های جنسیت مورد بررسی قرار گرفتند.  

کلمات کلیدی: دو پایه، پیوند جنسیتی، کروموزوم های Y، Silene latifolia

—————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Plant sex determination and sex chromosomes

ترجمه فارسی عنوان:تعیین جنسیت و کروموزوم جنسیت گیاهی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: دو پایه، پیوند جنسیتی، کروموزوم های Y، Silene latifolia,
مقاله ترجمه شده علوم زیستی - ISI
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:8

چکیده :

پروتئین های اتصال اسیدچرب به عنوان حاملان انتقال اسیدهای چرب محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعۀ و ایجاد ویژگی های چاقی ایفا می کند. پروتئین متصل به اسیدچرب (پیه دار).پیه دار (A – FABP) یکی از اعضای این خانواده است. در مطالعۀ حاضر به تحلیل و بررسی شاخصۀ بیان بافت FABP جوجه و اختلاف بیان آن بین نرهای لاغر و چاق در بافت چرب شکمی پرداخته می شود، بدین ترتیب رابطۀ احتمالی بین بیان A – FABP و رشدونمو بافت چرب شکمی در جوجه آشکار گردد. اولاً، پروتئین فیوژن گلوتاتیون ۶ – ترانس فراز / A – FABP القا و خالص سازی شد و در نتیجه آنتی سرم حاوی آنتی بادی های پلی کلونال اختصاصی با کمک ایمن سازی (immunizing) عادات مادۀ سالم با استفاد از پروتئین فیوژن خالص سازی شده حاصل شد. دوماً، شاخصه و ویژگی بیان بافت A – FABP با کمک لکۀ وسترن (western) بررسی شد. درنهایت، اختلاف بیان A – AFBP در بافت چرب شکمی بین نرهای چاق و لاغر به کمک روش های لکه گیری وسترن و real time transcription بررسی شد. نتایج نشان داد که A – AFBP در بافت چرب شکمی به طور خاص و قابل توجه بیان می شود و سطح بیان mRNA هفته ۲، ۳، ۴، ۶، ۷ و ۱۰ جوجه ها (P < 0/05) و سطح بیان پروتئین جوجه های نر چاق از جوجه های نر لاغر در سن ۶ و ۱۰ هفتگی (P < 0/05) کمتر بود. این نتایج حاکی از آن بود که A – AFBP جوجه می تواند با تغییر سطح بیان و آن بر رسوب چربی شکمی تأثیر بگذارد و مکانیسم احتمالی این گونه خواهد بود که سطح بیان بالای A – AFBP سرعت بالای لیپولیتی را القا می کند و بر همین اساس منجر به کاهش توسط چربی شکمی می گردد.

کلید واژه ها : پروتئین متصل به اسیدچرب پیه دار، شاخصۀ بیان، اختلاف بیان ، نرهای چاق و لاغر

————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Tissue expression characterization of chicken adipocyte fatty acid-binding protein and its expression difference between fat and lean birds in abdominal fat tissue

ترجمه فارسی عنوان: شاخصۀ بیان بافت پروتئین اتصال به اسیدچرب پیه دار جوجه و اختلاف بیان آن بین پرنده های چاق و لاغر در بافت چرب شکمی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۰۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: پروتئین متصل به اسیدچرب پیه دار، شاخصۀ بیان، اختلاف بیان ، نرهای چاق و لاغر,
مقاله ترجمه شده فیزیولوژی قلبی - عروقی در خزندگان
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:6

مورفولوژی قلب خزنده منجر به اختلاط خون اُکسیژن­دار و بدون اکسیژن (شنت های قلبی) می شود. در پرندگان و پستانداران، شنت های قلبی زیان آورند، اما این شرایط در خزندگان اغلب به عنوان یک خصیصه­ی اشتقاقی در نظر گرفته می شود که باعث انتقال اعمال فیزیولوژیکی مهم شده واز نظر انتخاب طبیعی مطلوب است. دیدگاههای دیگر، این پیشنهاد را طرح می کنند که در خزندگان، شنت های قلبی نشان دهنده یک عارضه­ی اجدادی و یا یک ویژگی جنینی است.
عملکرد اصلی سیستم قلبی-عروقی نقل وانتقال اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت های در حال سوخت و ساز و در عین حال، اطمینان از حذف دی اکسید کربن و سایر محصولات زائد حاصل از متابولیسم است. دستیابی به این هدف در مهره داران، از طریق انواع طراحی های قلب و گردش خون میسر است که اغلب به عنوان پیشرفت تکاملی از قلب دو دهلیزی ماهی تا قلب چهار دهلیزی و با تقسیم کامل در پرندگان و پستانداران، به تصویر کشیده می شود (شکل.۱) از لحاظ تاریخی، قلب دوزیستان و خزندگان به عنوان مراحل میانی وابسته به تکامل نژادى مدنظر قرار گرفته و از لحاظ عملکرد ناکارآمد، با گردش خون “تقریباً بی عیب و نقص” پرندگان و پستانداران مقایسه می شود(۹). این دیدگاه در نیمه دوم قرن بیستم منسوخ شد یعنی زمانی که بسیاری از مطالعات نشان داد که اختلاط خون در بطن قلب خزنده، با حالت فیزیولوژیکی، متغیر و احتمالاً تنظیم شده بود (رفرنس های ۶ و ۱۱ را برای بررسی متون علمی مربوطه ببینید.). در مقابل نتایج فیزیولوژیکی منفی شنت های قلبی در “مهره داران بالاتر”، تصور می شود که توانایی کنترل اختلاط خون غنی از اکسیژن و خون کم اُکسیژن در بطن خزنده، فواید فیزیولوژیکی متعددی داشته باشد (جدول ۱). اگرچه شواهد تجربی اندکی برای حمایت از این فرضیه ها (۱۱) وجود دارد، ولی این تعبیر که شنت های قلبی نشان دهنده یک صفت فنوتیپی (رخ مانگى) سازگار هستند، در بسیاری از نوشته های علمی فیزیولوژیکی تطبیقی رسوخ می کند. این دیدگاه با تصور اینکه سیستم قلبی-عروقی خزندگان، “یک وضعیت کاملاً فرعی است و باعث ایجاد خزندگانی با توانایی تنظیم شنت درون قلبی به نفع خود بسته به نیازهای تنفسی شان می شود، قابل درک است(۷).

————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  The Physiological and Evolutionary Significance of Cardiovascular Shunting Patterns in ReptilesAsymmetric Information, Heterogeneity in Risk Perceptions and Insurance: An Explanation to a Puzzle

ترجمه فارسی عنوان: اهمیت فیزیولوژیکی و تکاملی الگوهای شنت قلبی-عروقی در خزندگان     

تعداد صفحات انگلیسی:  ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۱ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: قلبی-عروقی در خزندگان ، اهمیت فیزیولوژیکی ,
مقاله ترجمه شده علوم زیستی جانوری 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:4

چکیده:

ابریشم عنکبوتی به رغم ظاهر سبک و ظریف آن ، دارای خواص مکانیکی و ساختاری برجسته مانند استحکام و سفتی استثنایی می باشد. ابریم دارای دو برابر کشش نایلون و هشت برابر قوی تر از فولاد است. بررسی جنبه های ساختاری ، برای استحصال این خواص علاقه زیادی به تحقیقات پلیمر های زیستی ایجاد کرده است. این رشته ها ، سخت تر ،  کشش پذیر تر و ضد آب تر از رشته های مرغوب کرم ابریشم است که امروز در لباس ها استفاده می شوند. در میان انواع بسیاری از ابریشم که تاکنون شناخته شده است ، مهمترین انواع آن عبارتند از : پیله ابریشم فیبروئین از کرم ابریشم ، ابریشم Bombyx mori و ابریشم dragline از عنکبوت Nephila clavipes . بلوک های ابریشم عنکبوتی در درجه اول اسیدهای آمینه غیر ضروری ، گلیسین و آلانین هستند و هم پایه این اسید ها اسیدهای آمینه به طرق مختلف ویژگی های منحصر به فرد را ایجاد می کنند. حشرات راه های مختلف بسیاری از ساخت طیف گسترده ای از انواع ابریشم یافته اند ، اما تار عنکبوت در دوام منحصر به فرد است ، برای ساخت همین ابریشم منحصر به فرد غدد بسیار تخصصی به تولید ابریشم های مختلف بطور همزمان می پردازند. ابریشم عنکبوتی چرخشی موارد استفاده ای نظیر محافظ ابریشمی مورد استفاده برای چسبیدن به دیوار ، ابریشم چسب مانند جاذب چسبناک مورد استفاده برای گرفتن طعمه های خود دارد. عنکبوت های مختلف الگوی ساخت مختلفی برای تار دارند مانند همه عنکبوت های مدور باف ، چسبنده ، شبکه های حلقوی چرخ شکل که در دهانه بین درختان و درختچه ها که در اطراف آن حشرات بیشتر احتمال پرواز دارند تار می تنند ، و سایر انواع عنکبوت تاری نردبانی یا مارپیچی برای شکار طعمه می سازند. دانشمندان سعی دارند بفهمند که: چگونه ابریشم تار عنکبوت در غدد عنکبوت تولید می شوند؟ کپی برداری موفق از فرایند داخلی عنکبوت و کنترل دقیق در زمینه چرخش پروتئین ، همراه با دانش موضوعات ژن در تارهای چرخشی آن ، می تواند تولید الیاف صنعتی ابریشم مبتنی بر فیبرهای با پایه ابریشمی با خواص منحصر به فرد را میسر سازد.

واژگان کلیدی :عنکبوت ، ابریشم ، کرم ابریشم ، پیله ، غدد ، شبکه تار ، ریسیدن تار ها و تار عنکبوت

————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Asymmetric Information, Heterogeneity in Risk Perceptions and Insurance: An Explanation to a Puzzle

ترجمه فارسی عنوان: ابریشم عنکبوتی: بررسی فرآیند ریسش، شبکه مواد و خواص آن

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۸ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: عنکبوت ، ابریشم ، کرم ابریشم ، پیله ، غدد ، شبکه تار ، ریسیدن تار ها و تار عنکبوت,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:0

خلاصه

به محض جوانه زنی بذر، مرستم های رأسی رشد میکنند. بطوریکه تقسیم سلول در طی تفکیک غالب میشود و مریستم ها به اندازۀ نهایی خود میرسند و این درست زمانی است که تقسیم وتفکیک به تعادل رسیده اند.در مریستم ریشۀ آرابیدوپسس، این تعادل وتوازن به دلیل واکنش بین سیتوکینن( پیش برندۀ تفکیک) واکسین(پیش برندۀ تقسیم) از طریق یک مسیر گردشی تنظیمی میباشد. بر اساس این تنظیم عامل رونوشت واکنش ده به سیتوکنین ARR1  ژن SHY2 را فعال می کند که این ژن نیز ژن های PIN رمزگذار تسهیل کننده های انتقال اکسین را به طور منفی(وارونه) تنظیم میکند. با اینحا هنوز مشخص نیست که اندازۀ نهایی مریستم چگونه تنظیم میشود .یعنی تغییر در سرعت نسبی تقسیم و تفکیک سلول چگونه باعث توقف رشد مریستم می گردد. ما در اینجا نشان خواهیم داد که در طول رشد مریستم، بیان SHY2 توسط عامل پاسخ- سیتوکینن دیگری با نام ARR12 تحریک میشود و تکمیل رشد به سبب تنظیم بالادست SHY2 در اثر ARR12 و ARR1 به وقوع پیوست: این امر منجر به افزایش سرعت تفکیک سلول که آن متعادل میکند،میشود و در نتیجه اندازۀ مریستم ریشه تنظیم می گردد. ما علاوه بر این نشان خواهیم داد که جیبرلینها بیان ARR1 در مراحل اولیۀنمو مریستم را به صورت گزینشی سرکوب می کنند و اینکه پروتئین DELLA REPRESSOR OF GA 1-3 (RGA) این کنترل منفی را تعدیل می کند.

 ———————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  The Rate of Cell Differentiation Controls the Arabidopsis Root Meristem Growth Phase

ترجمه فارسی عنوان: سرعت تفکیک سلول ، فاز رشد مریستم ریشۀ آرابیدوپسیس را کنترل می کند

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: سرعت تفکیک سلول ، فاز رشد مریستم ریشۀ آرابیدوپسیس,
مقاله ترجمه شده علوم زیستی - ISI
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:57

چکیده :

کل محتویات فنولی و فلاونوئید عصاره های مختلف Papaver rhoeas L. بررسی و آزمایش شد. محتوی بالای کل ترکیبات فنولی (۹٫۷۳ – ۱۹٫۹۱ mg GAE/g گلبرگ های تازه) و کل فلاونوئیدها (۷٫۹۰۴ – ۱۱٫۴۵ mg QE/g گلبرگ های تازه) آزمایش شد. رنگدانۀ قرمز موجود در گل های P. rhoeas L. ناشی از آنتوسیانین ها بود که به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی عمل می کند.محتوی آنتی سیانین های موجود در عصاره بررسی شده بسیار یکپارچه میباشد و از ۴٫۷۲ تا ۵٫۱۹۳ mg سیانیدین-۳-o- گلوکوزید /g گلبرگ های تازه می باشد. فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره های مختلف بااستفاده از روش طیف سنجی و بوسیلۀ قابلیت  scavenge 1،۱- دی فنیل-۲- پیکریل هیدرازیل (DPPH) توسط عصاره آزمایش شد.تمام عصاره های آزمایش شده فعالیت scavenging قوی- یعنی بیش از ۸۰%- بر علیه رادیکال های DPPH نشان دادند. کل محتویات فلاونوئیدی و فنولی با درصد scavenging فعالیت سنجش DPPH ( ضریب همبستگی برآورد شده به ترتیب R2 = 0.965  و ۰٫۷۵۲) ارتباط داشتند.عصارۀاتانول P. rhoeas L. ، فعالیت آنتی میکروبی بر علیه مخمر Candida albicans و تمام باکتریهای آزمایش شده  به جزء Bacillus subtilis را نشان داد.این مقاله نشان می دهد که عصاره های بررسی شدۀ گیاه P. rhoes L. به عنوان عاملان آنتی میکروبی و آنتی اکسیدانی کاربرد بالقوه می توانستند داشته باشند.

کلید واژه ها: Papaver rhoeas L.، محتوی فنولی، محتوی فلاونوئید، فعالیت آنتی اکسیدان، فعالیت آنتی باکتریایی.

———————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Phenolic contents, antioxidant and antimicrobial activity of Papaver rhoeas L. extracts from Southeast Serbia

ترجمه فارسی عنوان: محتویان فنولی، فعالیت آنتی اکسیدانی و آنتی میکروبی عصاره های Papaver rhoeas L. جنوب شرقی صربستان

تعداد صفحات انگلیسی: ۸صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۸ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۶۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: Papaver rhoeas L, ، محتوی فنولی، محتوی فلاونوئید، فعالیت آنتی اکسیدان، فعالیت آنتی باکتریایی,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی گیاهای 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:56

چکیده: هورمون جیبرلین (GA) نقش مهمی در تعدیل و مدولۀ فرآیندهای گوناگون در تمام رشد و نمو گیاه ایفا می کند.در سال های اخیر، پیشرفت قابل توجهی در زمینۀ شناسایی مولفه های نشانه دهی GA بالادست و عوامل trans و cisacting که ژن های واکنش ده به GA پایین دست را در گیاهان عالی تنظیم می کنند انجام شده است.ظاهرا GA مسیر نشانه دهی خود را ازطریق القای پروتئولیز عوامل مانعی GA (پروتئین های DELLA) ابراز می کند. شواهد جدید نشان می دهد که پروتئین های DELLAهدف فروافت کمپلکس  SCF لیگاز یوبیکیتن E3 از طریق مسیر پروتوزئوم یوبیکیتن- ۲۶S می باشد.

واژه های کلیدی:ژن های واکنش ده به GA، انتقال نشانۀ هورمون، کمپلکس  SCF، پروتئین های DELLA، GARC.

———————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  MOLECULARMECHANISM OF GIBBERELLIN SIGNALING IN PLANTS

ترجمه فارسی عنوان: مکانیسم مولکولی نشانه دهی جیبرلین در گیاهان

تعداد صفحات انگلیسی: ۳۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۳۲صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۶۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: ژن های واکنش ده به GA، انتقال نشانۀ هورمون، کمپلکس SCF، پروتئین های DELLA، GARC, ,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 10:32

چکیده

تکامل فرهنگی یک فرایند پیچیده  است که می تواند در چند سطح اتفاق بیفتد. در سطح افراد در یک جمعیت،هر انسانی دارای یک سری ویژگیهای فرهنگی است که او می تواند به فرزندان خود (انتقال عمودی) یا به دیگرااعضای جامعه اش ( انتقال افقی ) منتقل کند.بنابراین بسامد (تعداد)نسبی یک ویژگی فرهنگی در یک جمعیت یا جامعه می تواند با فرایند مولدی که دارد (سطح فردی)یا با موفقیت نسبی انتقال ( که سطح ایده نامیده می شود)، افزایش یا کاهش یابد.این مقاله یک مدل ریاضی در رابطه با تعامل بین این دو سطح ارائه می کند .اولین هدف این مقاله کشف این مورد است که چه موقع سطح ایده ، و چه موقع سطح فرد یا هردو  تکامل فرهنگی را به سمت جلو سوق می دهند. این سه احتمال دررابطه موارد زیر کشف می شوند(الف)میزان تبادل ویژگیهای فرهنگی بین افراد(ب) فشار انتخابی که روی افراد عمل می کند(ج) میزان ایجاد ویژگیهای فرهنگی جدید (د) ظرفیت فرد برای بیاد آوردن ویژگیهای فرهنگی و برای اندازه جمعیت.هدف ،کشف شرایطی است که در آن تکامل فرهنگی منجر به تطبیق بهتر افراد با محیط نمی شود. این مورد در نقطه مقابل ÷خش و انتشار ایده هائی قراردارد که تناسب را بالا می برند که باعث می شود فرد بهتر خود را با محیط تطبیق دهد،ایده های خود پسندانه اش را بهتر پخش و پراکنده نماید که خیل ساده منتقل می شوند چون بیاد آوردن آنها بسیار ساده است اما به افرادیکه از آنها استفاده می کنند کمکی نمی کنند (وحتی ممکن است به آنها آسیب وارد نماید). در همین زمان این مقاله کشف می کند که در چه شرایطی ،تطبیق افراد در بالاترین میزان است. دومین هدف مقاله کشف این مورد است که چگونه این فاگتورها روی گوناگونی فرهنگی اثر می گذارند یا میزان این ویژگیهای فرهنگی مختلف در یک جمعیت چقدر است.این تحقیق پیشنهاد می کند که یک تبادل بزرگتر ویژگیهای فرهنگی بین جمعیت ها می تواند منجر به تکامل فرهنگی شود که البته تطبیق افراد با محیط شان را بهبود نمی دهد و در واقع باعث کاهش گوناگونی فرهنگی می شود.

——————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله: A twolevelmutation-selectionmodelofculturalevolutionanddiversity

ترجمه فارسی عنوان: یک مدل انتخاب-موتاسیون دو سطحی تکامل و گوناگونی فرهنگی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۲۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: یک مدل انتخاب ، موتاسیون دو سطحی,
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:18

چکیده

 در این مقاله اقداماتی در جهت انتخاب ژنوتیپ های مسئول در آزمایشگاه و ترکیب پروتوپلاست های  جدا شده براسیکا کاریناتا و براسیکا ناپوس تولید کنندۀ خطوط (BC DH Dodolla، BC D-1، BC DH-6 ، و BN OP-1, BN-SL-03/04) بدست آمده از آزمایشات قبلی انجام شد. ترکیب سه غلضت متفاوت PEG  (۲۰%،۲۵% و ۳۰%)و دو دورۀ متفاوت تیمار (۱۵و ۲۰ دقیقه) آزمایش شد. ما در آزمایشات خود،  ژنوتیپ های متعددی ( براسیکا کاریناتا DH BC-6  و DH BC-1، براسیکا ناپوس DH OP-01) با قابلیت  احیاءرضایت بخش کالوز کشت های پروتوپلاست را شناسایی کریم.  ترکیب درست و کامل غلضت وزمان  تیمار PEG ، فراوانی ترکیب پروتوپلاست بین ژنوتیپ های مورد استفاده را تعیین کرد. با وجود اینکه طبق ارزیابی ها محلول PEG 30% بهترین غلظت را داشت اما مقدار زیاد multifusantها که در کاربردهای عملی لزومی ندارد، با تیمار طولانی تر PEG  به طور ویژه در ظروف پتری  مشاهده شد. در کل، ۲۵% PEG به همراه ۲۰ دقیقه تیمار ، اندازۀ ترکیب رضایت بخش بود  و میزان دوام پذیری نیز خوب بود.

کلیدواژها: براسیکا کاریناتا، براسیکا ناپوس، کشت پروتوپلاست، ترکیب پروتوپلاست

——————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  PROTOPLAST CULTURE AND FUSION BETWEEN BRASSICA CARINATA AND BRASSICA NAPUS

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب و کشت پروتوپلاست بین براسیکا کاریناتا و براسیکا ناپوس

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۹صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: براسیکا کاریناتا، براسیکا ناپوس، کشت پروتوپلاست، ترکیب پروتوپلاست,
مقاله ترجمه شده رشته زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:17

 

چکیده

مریستم رأسی شاخه(SAM) رشد ونمو تمام قسمت بالای زمینی گیاه می باشد. درک ما از SAM در سطح مولکولی ناقص است.  در این مطالعه به فهرست (رپرتوار) بیان ژن SAMها در نخود باغی (Pisum sativum) پرداخته شده است.  در پایان ۱۰ ۳۴۶ توالی EST که ۷۶۱۰ ژن منحصر به فرد را نمایش میدهند، از کتابخانه های cDNA SAM فراهم شد. این توالی ها به همراه ESTهای نخود که قبلا گزارش شد، برای ساخت آرایۀ اولیگونوکلئوتید  ۱۲K استفاده شدند تا ژن های دارای بیان SAM متفاوت در مقایسه با مریستم های جانبی، مریستم های رأسی ریشه یا بافت های بدون مریستم شناسایی شوند. تعدادی از ژن ها شناسایی شدند. این ژن ها به طور غالب در لایه های سلول خاص یاقلمروهای SAM بیان شدند. بنابراین، احتمالا اجزاء شبکه های ژنی هستند که در حفظ سلول ساقه یا آغاز اندام های جانبی نقش دارند. علاوه بر این، آنالیز هیبرید شدگی در جای اصلی خود ، مکان استقرار مکانی برخی از این ژن ها در SAM راتأیید کرد.داده های ما نیز گوناگونی برخی اشکال بیان ژن و در نتیجه ایفای نقش در گیاهان بقولاتی رانشان میدهد.برخی از ژن ها با بیان زیاد در هر سه رونوشت، ، نیز آشکار شده اند و این داوطلب ها ،دیدگاه با ارزش دربارۀ شبکه های مولکولی که حفظ کارآمدی مریستمی را پایبندی میکنند، در اختیار ما قرار میدهد.

کلیدواژه ها: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت

———————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Molecular dissection of the pea shoot apical meristem*

ترجمه فارسی عنوان: تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخۀ نخود

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۲۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰تومان

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت,