اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:22

خلاصه

امروزه بیش از پیش عیان شده است که به اصطلاح اندامک های باقیمانده از یوکاریوت های تک سلولی میکروآئروفیل، هیدروژنوزوم ها و میتوزوم ها موجب کاهش چشمگیر انواع متعدد میتوکندری ها می شود. این عوامل عموماً فاقد ویژگیهای کلاسیک میتوکندری از جمله زنجیره انتقال الکترون و یک ژنوم می باشند. در حالیکه تولید انرژی توسط هیدروژنوزوم ها و توسط لایه های زیرین فسفوریلاسیون در امتداد یک مجرای تخمیر مولد هیدروژن صورت می گیرد که شامل دسته های آهن – سولفور حاوی پیرووات آنزیم می باشد: اکسیدوردوکتاز فردوکسین (PFO) و هیدروژناز، و البته شرکت میتووزم در سنتز ATP هنوز مشخص نیست. هر دو آنزیم مذکور اخیراً در دیپلوماند ژیاردیای روده ای دارای میتوزوم توصیف شده و نیز قادر به تولید هیدروژن مولکولی می باشند. چنانچه اطلاعات انتشار یافته نشان می دهد PFO ژیاردیال عبارت از یک آنزیم مربوط به غشاء است و می توان چنین گمان برد که PFO و هیدروژناز در میتوزوم فعالیت می کنند که در این صورت طبق تعریف باید از هیدروژناز به عنوان هیدروژنوزوم نام برد. با استفاده از آنتی بادی ها در برابر آنزیم های نوترکیب ژیاردیای روده ای توسط تحلیل بلات غربی شکست زیرسلولی و نیز روش های میکروسکوپی کنترل ایمونوفلورسانس تمامی سلول ها این امر نشان داده شده است که نه PFO و نه هیدروژناز در میتوزوم تجمع نمی یابند بلکه عمدتاً در سیتوزول یافت      می شوند. میتوزوم ژیاردیال نقش مهمی در تجمع دسته های آهن – سولفور داشته و حاوی ملازم های Cpn60 و mtHsp 70 است که به وارد شدن پروتئین نیز یاری ویژه ای می رساند. در میتوکندری، پتانسیل انتقال غشائی برای این فرآیند پیچیده ضرورت دارد. با استفاده از Mito Tracker Red و آنتی بادی های ویژه اندامک، باید امکان شناسائی پتانسیل انتقال غشائی در هیدروژنوزوم تریکوموناس واژینالیس وجود داشته باشد ولی در مورد میتوزوم ژیاردیای روده ای صدق نمی کند. دست یافتن به نتایج مذکور دالّ بر شواهد بیشتری بر آن است که میتوزوم ژیاردیا یکی از همولوگ های میتوکندری با کاهش بسیار بوده است.

—————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Fermentation enzymes of Giardia intestinalis, pyruvate : ferredoxin oxidoreductase and hydrogenase, do not localize to its mitosomes 

ترجمه فارسی عنوان:آنزیم های تخمیر ژیاردیای روده، پیرووات: اکسیدوردوکتاز فردوکسین و هیدروژناز، که در میتوزوم تجمع نمی یابند

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۸ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: تجزیه و تحلیل ژنوتیپ ، چند ریختی نوکلئوتیدی منفرد ( SNP) ، اسید نوکلئیک قفل شده ( LNA),
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:20

 

چکیده

تاریخچه: مصرف مکرر مورفین موجب حساسیت زائی رفتاری می شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سیستم مرکزی گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) در وابستگی به مورفین دخیل می باشد. البته اثرات باکلوفن آگونیست گیرنده GABAB روی حساس سازی رفتاری ناشی از مورفین در موش های صحرایی مشخص نیست.

روش ها: از مدل حساس سازی رفتاری ناشی از مورفین در موش صحرایی برای تحقیق اثرات باکلوفن روی  حساس سازی رفتاری بهره بردیم. علاوه بر آن، آزاد شدن دوپامین در پوسته نوکلئوس اکومبنس با استفاده از ارزیابی میکرودیالیز بدنی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج: مطالعه حاضر نشان می دهد که فعالیت مربوط به گرفتاری های حرکتی در نتیجه چالش مورفین (mg/kg, s.c 3) به وضوح افزایش می یابد که ۴ روز مصرف متوالی مورفین و بعد ۳ روز عدم مصرف آن مورد نظر می باشد که نشان دهنده بروز حساسیت زائی رفتاری است. علاوه بر آن، درمان طولانی با باکلوفن (mg/kg 5 ، ۵/۲) بطور قابل ملاحظه ای از توسعه حساس سازی مورفین ممانعت می کند. همچنین دریافتیم که چالش سه روزه مورفین بعد از مصرف مکرر آن منجر به افزایش چشمگیر آزادسازی خارج سلولی دوپامین در نوکلئوس اکومبنس شده است. همچنین درمان طولانی با باکلوفن موجب کاهش میزان آزادی دوپامین حاصل از چالش مورفین می شود.

نتیجه گیری: نتایج بدست آمده نشان می دهد که سیستم گاما-آمینوبوتیریک اسید نقش مهمی در حساس سازی مورفین در موش صحرایی ایفاء نموده و حاکی از آن است که حساس سازی رفتاری عبارت از یک مدل نویدبخش برای مطالعه مکانیسم سوء مصرف دارو می باشد.

   لغات کلیدی: گیرنده گابا، مورفین، حساس سازی، دوپامین، نوکلئوس اکومبنس، باکلوفن

———————————————————————

عنوان اصلی مقاله:   The gamma-aminobutyric acid type B (GABAB) receptor agonist baclofen inhibits morphine sensitization by decreasing the dopamine level in rat nucleus accumbens

ترجمه فارسی عنوان: تزریق  باکلوفن، آگونیست گیرنده گاما آمینوبوتیریک اسید نوع B (GABAB)، موجب کاهش سطح دوپامین در نوکلئوس اکومبنس موش های صحرایی شده و از حساس سازی ناشی از مورفین ممانعت می کند

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۱ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۵۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: گیرنده گابا، مورفین، حساس سازی، دوپامین، نوکلئوس اکومبنس، باکلوفن,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:18

چکیده

علیرغم پیشرفتهایی که در زمینه الیگونوکلئوتید سه رشته یا پپتید نوکلئیک اسیدهای مارپیچی مهاجم ( PNAs) انجام گرفته است هنوز نیاز به شناساگرهای تسهیل کننده توالیهای نا محدود هدف قرار دهنده رشته دوتایی DNA ( dsDNA) در شرایظ فیزیولوژیکی مشابه وجود دارد. شناساگر LNA مهاجم به عنوان مثال دی ان ای دوتایی همراه با ” +۱ ساختار بین رشته ای زیپی” عملگر ۲′ آمینو – α – L-LNA مونومر که در اینجا نشان داده برای تشخیص قطعه کوتاهی از  توالی مخلوط dsDNA هدف. این رویکرد ، مانند شبه مکمل PNA ( pcPNA ) ، متکی بر تفاوتهای نسبی در ثبات بین پروب دوتایی و پروب مربوطه می شود : هدف قرار دادن دو رشته ایها برای تولید یک شیب ترمودینامیکی مطلوب. بر خلاف pcPNA ، پروب های مهاجم LNA دارای مزیت ” نزدیکترین اصل طرد همسایه “رادارا هستند. یعنی ، واحد جاگیرنده مونومر مهاجم LNA در پروب جایگزین ضعیف هستند  اما قابلیت تحمل خارق العاده ای در پروب هدف دارند ( ΔTm / اصلاح تا ۱۱٫۵ ° C) . شناخت isosequential dsDNA – هدف باعث می شود که :

الف) در دمای آزمایش بسیار پایین تر از درجه حرارت دناتوراسیون حرارتی

 ( در TM) از LNAs مهاجم و یا dsDNA – هدف

 ب) در یک طیف گسترده ای از نیرو های  یونی قوی

 و ج) با عدم تطابق خوب تبعیض

 تشخیص dsDNA در زمان واقعی نظارت می شود با استفاده از پیرین-پیرین های اکتسابی سیگنال های پروب های مهاجم LNA ، که بینشی را در زمینه واکنش سینتیک فراهم میکند و طراحی منطقی از پروب را  قادر می سازد. این ویژگی  LNAs پروب مهاجم را به طور امیدوار کننده برای برنامه های کاربردی پزشکی متضمن شناخت توالی – نامحدود dsDNA ارائه می نماید.

 ————————————————————————–

نوان اصلی مقاله:Invader LNA – Efficient Targeting of Short Double Stranded DNA†

ترجمه فارسی عنوان: LNA مهاجم- روشی کارا برای هدف قرار دادن DNA دو رشته ای کوتاه

تعداد صفحات انگلیسی:  ۲۱ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۴ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۵۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: LNA ، هدف قرار دادن DNA ، ,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:15

چکیده 

متادون به لحاظ بالینی برای آگونیست اپیوئیدی بکار می رود که بصورت اکسیداتیو توسط ایزوفروم های سیتوکروم P450 (CYP) برای یک متابولیت ثابت EDDP بکار می رود. متادون یک داروی کایرال با تزریق راسمیک و ترکیبی از متادون و بوده ولیکن متادون (R) یک ایزومر فعال است. گمان براین است که ایزوفرم سیتوکروم موجود در متابولیسم متادون عبارت از باشد ولی مطالعات مربوط به تعامل دارو به دارو در انسان در استمرار با این موضوع نمی باشد. قابلیت متابولیز دارویی CYPs انسان برای تولید (EDDP) از متادون راسمیک بررسی شده و بعد در صورتی تعیین می شود که ایزوفرم های CYP موجب متابولیز متادون به طریق استرئو شوند. فقط و ۳A4 تولید کننده EDDP قابل اندازه گیری از ۱ مربوط به راسمیک متادون می باشد. سلسله مراتب تولید EDDP عبارت از می باشد. در ۱۰ متادون، و نیز تولید EDDP می کنند ولی حداقل ۱۰ مرتبه کمّیت کمتری از CYP2B6 دارد. داده های کینتیکی میشلیز – منتن حاکی از آن است که CYP2B6 دارای بیشترین میزان و کمترین میزان برای شکل گیری EDDP تمامی ایزوفرم های CYP می باشد. در کبد انسان میکروکروزوم هایی با توالی بالا و پایین CYP2B6 موجب تولید دو برابر EDDP از ۱۰ متادون به نسبت میکروزوم های توالی CYP2B6 می شوند. وقتی متابولیسم انتخاب استریو متادون راسمیک توسط CYP2B6، ۲C19 و ۳A4 با استفاده از ارزیابی انانتیو متادون بررسی می شود، CYP2B6 بطور ارجح موجب متابولیز شده و CYP2C19 متابولیز R متادون را انجام می دهد و CYP3A4 هیچ اولویتی از خود نشان نداده است. این داده ها حاکی از آن است که CYPهای متعدد موجب متابولیز متادون شده ولی CYP2B6 بیشترین را داشته است. علاوه بر آن، فقط CYP2B6 و ۲C19 متابولیسم استریو از خود نشان داده اند. داده های ما قادر به توضیح آن است که چرا میزان غلظت پلاسمای متادون R/S متغیر بوده و چرا داروهایی که شامل CYP2B6 می باشند از جمله نویراپین و افاویرنز نیز شامل متابولیسم متادون می باشند در حالیکه ریفابوتین مولد CYP3A4 هیچ اثری در فارماکوکینتیک متادون ندارد.

کلمات کلیدی: متادون؛ CYP2B6، CYP3A4؛ CYP2C19؛ EDDP، دستسانی، متابولیسم انانتیوزلکتیو

————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:   Stereoselective Metabolism of Methadone N-Demethylation by Cytochrome P4502B6 and 2C19

ترجمه فارسی عنوان: متابولیسم استریوسلکتیو N – دمتیلاسیون متادون توسط سیتوکروم P4502b6 و ۲C19

تعداد صفحات انگلیسی:  ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۸ صفحه 

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۷۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: متادون؛ CYP2B6، CYP3A4؛ CYP2C19؛ EDDP، دستسانی، متابولیسم انانتیوزلکتیو,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:9

چکیده :

اطلاعات محدودی درباره ی تاثیر و لزوم اسیدهای چرب خاص برای گوساله های شیرده وجود دارد. رژیم غذایی آغازی که شامل ذرت و آرد دانه سویا است ، در ایالات متحده معمول می باشد، مقدار  C18:3 آن کم است و نسبت C18:2 به  C18:3 با توجه به مقدار توصیه شده آن برای نوزادان انسانها تقریبا زیاد است.علاوه براین، دیگراسیدهای چرب کاربردی(C20:4 ، C20:5  و  C20:6) که از C18:2  و  C18:3 گرفته شده ، فوایدشان برای گونه های یک معده ای ثابت گردیده است. بنابراین در مورد تاثیر افزودن نمک کلسیم از روغن کتان ( که مقدار  C18:3 آن بالا است ) یا روغن ماهی ( که مقدار C20:4 ، C20:5  و  C20:6 آن بالا است ) به رژیم غذایی آغازکننده گوساله هایی که کمتر از ۳ ماهه سن دارند ، تحقیق شده است. در تحقیق ۱ ، ۴۸ گوساله ی نر Holstein ( به وزن۱٫۴ ۳۲٫۲± کیلوگرم ) که ۲ تا ۳ روزه بودند با ۱ تا ۴ رژیم درمانی آغازی تغذیه شدند که حاوی :

                    ·بدون روغن ماهی یا کتان

                    ·۰٫۱۲۵ درصد نمک کلسیم از روغن کتان

                    ·۰٫۲۵۰ درصد نمک کلسیم از روغن کتان

                    ·۰٫۲۵ درصد نمک کلسیم از روغن ماهی

پیش غذا یا آب به صورت اختیاری به گوساله داده می شود . در طول ۵۶ روز اول ، گوساله ها به صورت انفرادی در آغل نگه داری می شدند. از آغاز تا روز بیست و هشتم به گوساله ۲۶ درصد پروتئین خام و شیر ۱۷ درصد چربی دار جایگزینی داده می شد. از روز پنجاه و ششم تا هشتاد و چهارم ، گوساله ها به صورت گروه های ۶ تایی در آغل نگه داری می شدند و همان پیش غذا را که با ۵ درصد ساقه بریده شده ی یونجه مخلوط گردیده بود ، را ادامه دادند. در تحقیق دوم ، از ۹۶ گوساله ی پرورشی Holstein استفاده شد ( که ۶۶٫۳±۳٫۱۱ کیلوگرم وزن داشتند ) که ۵۹ تا ۶۰ روزه بودند و مدت زمان تحقیق ۲۸ روز بود. این گوساله ها در ۵۶ روز اول و تا قبل از آغاز تحقیق دوم همانگونه که گوساله های تحقیق اول نگه داری می شدند ، نگه داری شدند. تحقیق دوم افزاش مقدار نمک کلسیم  از روغن کتان در پیش غذایی که با ۵ درصد ساقه ی بریده شده ی یونجه ترکیب شده بود ارزیابی کرد که همراه با آب به گوساله ها داده می شد. آن ۴ روش درمانی A)0 درصد B) 0.083 درصد C ) 0.167 درصد D  )  ۰٫۲۵۰درصد  نمک کلسیم روغن کتان بود. در تحقیق اول ، هیچ تفاوتی بین گوساله ها که با رژیم کنترلی تغذیه شدند نبود و گوساله ها با رژیم مکملی همراه با روغن کتان تغذیه شدند. در تحقیق اول ، نتیجه میانگین روزانه ( ADG) همزمان با افزایش روغن کتان در پیش غذا از روز ۰ تا ۵۶ و از روز ۵۶ تا ۸۴ به صورت خطی افزایش یافت و تغییر پهنای مفصل ران همزمان با افزایش روغن کتان در پیش غذا به صورت خطی افزایش یافت. سرم نیتروژن اوره و سرم گلوکز غلیظ شده همزمان با افزایش روغن کتان در رژیم غذایی کاهش یافت. در تحقیق دوم ، نتیجه ی روزانه میانگین همزمان با افزایش روغن کتان در پیش غذا به صورت خطی افزایش یافت. سرم فسفات قلیلیی غلیظ شده ، همزمان با افزایش روغن کتان در رژیم غذایی افزایش یافت. افزودن نمک کلسیم روغن ماهی هیچ تاثیری بر متغییرهای برشمرده ندارد.نتیجه افزودن  C18:3 به عنوان نمک روغن کتان به ذرت و آرد سویا در رژیم غذایی گوساله های شیرده با سن کمتر از ۳ ماه افزایش ADG و بازده ی غذایی است.

——————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:   Effects of changing the essential and functional fatty acid intake of dairy calves

ترجمه فارسی عنوان:تاثیرات تغییر اسیدهای چرب کاربردی و ضروری مصرف شده در گوساله های شیرده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۲ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۶۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: تاثیرات تغییر اسیدهای چرب ، گوساله های شیرده,
مقاله ترجمه شده کروموزم گیاهان 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:9

چکیده :

سیستم های تعیین جنسیت در گیاهان چندین بار از نیاکان نر و ماده تکامل یافتند (که شامل گیاهان یک پایه با گل های نر و ماده جداگانه در یک گیاه می شود)، و سیستم های کروموزوم جنسیت چندین بار در تکامل گیاه گلده مطرح شده اند. همسو با مدل های نظری برای انتقال تکاملی از دو جنسیتی به یک پایه، ژن های چندگانه تعیین جنسیت درگیر می شوند که شامل فاکتورهای عقیمی- مذکر و عقیمی-مونث می شود. این درخواست که ترکیب مجدد بین این موقعیت ها باید نادر باشد احتمالا دلیل اصلی زاول ژنتیکی کروموزوم های Y است. نظریه های زوال کروموزوم های Y درپرتو نتایج جدید از ژن ها در کروموزوم های جنسیت مورد بررسی قرار گرفتند.  

کلمات کلیدی: دو پایه، پیوند جنسیتی، کروموزوم های Y، Silene latifolia

—————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Plant sex determination and sex chromosomes

ترجمه فارسی عنوان:تعیین جنسیت و کروموزوم جنسیت گیاهی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: دو پایه، پیوند جنسیتی، کروموزوم های Y، Silene latifolia,
مقاله ترجمه شده علوم زیستی - ISI
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:8

چکیده :

پروتئین های اتصال اسیدچرب به عنوان حاملان انتقال اسیدهای چرب محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعۀ و ایجاد ویژگی های چاقی ایفا می کند. پروتئین متصل به اسیدچرب (پیه دار).پیه دار (A – FABP) یکی از اعضای این خانواده است. در مطالعۀ حاضر به تحلیل و بررسی شاخصۀ بیان بافت FABP جوجه و اختلاف بیان آن بین نرهای لاغر و چاق در بافت چرب شکمی پرداخته می شود، بدین ترتیب رابطۀ احتمالی بین بیان A – FABP و رشدونمو بافت چرب شکمی در جوجه آشکار گردد. اولاً، پروتئین فیوژن گلوتاتیون ۶ – ترانس فراز / A – FABP القا و خالص سازی شد و در نتیجه آنتی سرم حاوی آنتی بادی های پلی کلونال اختصاصی با کمک ایمن سازی (immunizing) عادات مادۀ سالم با استفاد از پروتئین فیوژن خالص سازی شده حاصل شد. دوماً، شاخصه و ویژگی بیان بافت A – FABP با کمک لکۀ وسترن (western) بررسی شد. درنهایت، اختلاف بیان A – AFBP در بافت چرب شکمی بین نرهای چاق و لاغر به کمک روش های لکه گیری وسترن و real time transcription بررسی شد. نتایج نشان داد که A – AFBP در بافت چرب شکمی به طور خاص و قابل توجه بیان می شود و سطح بیان mRNA هفته ۲، ۳، ۴، ۶، ۷ و ۱۰ جوجه ها (P < 0/05) و سطح بیان پروتئین جوجه های نر چاق از جوجه های نر لاغر در سن ۶ و ۱۰ هفتگی (P < 0/05) کمتر بود. این نتایج حاکی از آن بود که A – AFBP جوجه می تواند با تغییر سطح بیان و آن بر رسوب چربی شکمی تأثیر بگذارد و مکانیسم احتمالی این گونه خواهد بود که سطح بیان بالای A – AFBP سرعت بالای لیپولیتی را القا می کند و بر همین اساس منجر به کاهش توسط چربی شکمی می گردد.

کلید واژه ها : پروتئین متصل به اسیدچرب پیه دار، شاخصۀ بیان، اختلاف بیان ، نرهای چاق و لاغر

————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Tissue expression characterization of chicken adipocyte fatty acid-binding protein and its expression difference between fat and lean birds in abdominal fat tissue

ترجمه فارسی عنوان: شاخصۀ بیان بافت پروتئین اتصال به اسیدچرب پیه دار جوجه و اختلاف بیان آن بین پرنده های چاق و لاغر در بافت چرب شکمی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۰۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: پروتئین متصل به اسیدچرب پیه دار، شاخصۀ بیان، اختلاف بیان ، نرهای چاق و لاغر,
مقاله ترجمه شده فیزیولوژی قلبی - عروقی در خزندگان
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:6

مورفولوژی قلب خزنده منجر به اختلاط خون اُکسیژن­دار و بدون اکسیژن (شنت های قلبی) می شود. در پرندگان و پستانداران، شنت های قلبی زیان آورند، اما این شرایط در خزندگان اغلب به عنوان یک خصیصه­ی اشتقاقی در نظر گرفته می شود که باعث انتقال اعمال فیزیولوژیکی مهم شده واز نظر انتخاب طبیعی مطلوب است. دیدگاههای دیگر، این پیشنهاد را طرح می کنند که در خزندگان، شنت های قلبی نشان دهنده یک عارضه­ی اجدادی و یا یک ویژگی جنینی است.
عملکرد اصلی سیستم قلبی-عروقی نقل وانتقال اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت های در حال سوخت و ساز و در عین حال، اطمینان از حذف دی اکسید کربن و سایر محصولات زائد حاصل از متابولیسم است. دستیابی به این هدف در مهره داران، از طریق انواع طراحی های قلب و گردش خون میسر است که اغلب به عنوان پیشرفت تکاملی از قلب دو دهلیزی ماهی تا قلب چهار دهلیزی و با تقسیم کامل در پرندگان و پستانداران، به تصویر کشیده می شود (شکل.۱) از لحاظ تاریخی، قلب دوزیستان و خزندگان به عنوان مراحل میانی وابسته به تکامل نژادى مدنظر قرار گرفته و از لحاظ عملکرد ناکارآمد، با گردش خون “تقریباً بی عیب و نقص” پرندگان و پستانداران مقایسه می شود(۹). این دیدگاه در نیمه دوم قرن بیستم منسوخ شد یعنی زمانی که بسیاری از مطالعات نشان داد که اختلاط خون در بطن قلب خزنده، با حالت فیزیولوژیکی، متغیر و احتمالاً تنظیم شده بود (رفرنس های ۶ و ۱۱ را برای بررسی متون علمی مربوطه ببینید.). در مقابل نتایج فیزیولوژیکی منفی شنت های قلبی در “مهره داران بالاتر”، تصور می شود که توانایی کنترل اختلاط خون غنی از اکسیژن و خون کم اُکسیژن در بطن خزنده، فواید فیزیولوژیکی متعددی داشته باشد (جدول ۱). اگرچه شواهد تجربی اندکی برای حمایت از این فرضیه ها (۱۱) وجود دارد، ولی این تعبیر که شنت های قلبی نشان دهنده یک صفت فنوتیپی (رخ مانگى) سازگار هستند، در بسیاری از نوشته های علمی فیزیولوژیکی تطبیقی رسوخ می کند. این دیدگاه با تصور اینکه سیستم قلبی-عروقی خزندگان، “یک وضعیت کاملاً فرعی است و باعث ایجاد خزندگانی با توانایی تنظیم شنت درون قلبی به نفع خود بسته به نیازهای تنفسی شان می شود، قابل درک است(۷).

————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  The Physiological and Evolutionary Significance of Cardiovascular Shunting Patterns in ReptilesAsymmetric Information, Heterogeneity in Risk Perceptions and Insurance: An Explanation to a Puzzle

ترجمه فارسی عنوان: اهمیت فیزیولوژیکی و تکاملی الگوهای شنت قلبی-عروقی در خزندگان     

تعداد صفحات انگلیسی:  ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۱ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: قلبی-عروقی در خزندگان ، اهمیت فیزیولوژیکی ,
مقاله ترجمه شده علوم زیستی جانوری 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:4

چکیده:

ابریشم عنکبوتی به رغم ظاهر سبک و ظریف آن ، دارای خواص مکانیکی و ساختاری برجسته مانند استحکام و سفتی استثنایی می باشد. ابریم دارای دو برابر کشش نایلون و هشت برابر قوی تر از فولاد است. بررسی جنبه های ساختاری ، برای استحصال این خواص علاقه زیادی به تحقیقات پلیمر های زیستی ایجاد کرده است. این رشته ها ، سخت تر ،  کشش پذیر تر و ضد آب تر از رشته های مرغوب کرم ابریشم است که امروز در لباس ها استفاده می شوند. در میان انواع بسیاری از ابریشم که تاکنون شناخته شده است ، مهمترین انواع آن عبارتند از : پیله ابریشم فیبروئین از کرم ابریشم ، ابریشم Bombyx mori و ابریشم dragline از عنکبوت Nephila clavipes . بلوک های ابریشم عنکبوتی در درجه اول اسیدهای آمینه غیر ضروری ، گلیسین و آلانین هستند و هم پایه این اسید ها اسیدهای آمینه به طرق مختلف ویژگی های منحصر به فرد را ایجاد می کنند. حشرات راه های مختلف بسیاری از ساخت طیف گسترده ای از انواع ابریشم یافته اند ، اما تار عنکبوت در دوام منحصر به فرد است ، برای ساخت همین ابریشم منحصر به فرد غدد بسیار تخصصی به تولید ابریشم های مختلف بطور همزمان می پردازند. ابریشم عنکبوتی چرخشی موارد استفاده ای نظیر محافظ ابریشمی مورد استفاده برای چسبیدن به دیوار ، ابریشم چسب مانند جاذب چسبناک مورد استفاده برای گرفتن طعمه های خود دارد. عنکبوت های مختلف الگوی ساخت مختلفی برای تار دارند مانند همه عنکبوت های مدور باف ، چسبنده ، شبکه های حلقوی چرخ شکل که در دهانه بین درختان و درختچه ها که در اطراف آن حشرات بیشتر احتمال پرواز دارند تار می تنند ، و سایر انواع عنکبوت تاری نردبانی یا مارپیچی برای شکار طعمه می سازند. دانشمندان سعی دارند بفهمند که: چگونه ابریشم تار عنکبوت در غدد عنکبوت تولید می شوند؟ کپی برداری موفق از فرایند داخلی عنکبوت و کنترل دقیق در زمینه چرخش پروتئین ، همراه با دانش موضوعات ژن در تارهای چرخشی آن ، می تواند تولید الیاف صنعتی ابریشم مبتنی بر فیبرهای با پایه ابریشمی با خواص منحصر به فرد را میسر سازد.

واژگان کلیدی :عنکبوت ، ابریشم ، کرم ابریشم ، پیله ، غدد ، شبکه تار ، ریسیدن تار ها و تار عنکبوت

————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Asymmetric Information, Heterogeneity in Risk Perceptions and Insurance: An Explanation to a Puzzle

ترجمه فارسی عنوان: ابریشم عنکبوتی: بررسی فرآیند ریسش، شبکه مواد و خواص آن

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۸ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: عنکبوت ، ابریشم ، کرم ابریشم ، پیله ، غدد ، شبکه تار ، ریسیدن تار ها و تار عنکبوت,
مقاله ترجمه شده زیست شناسی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:0

خلاصه

به محض جوانه زنی بذر، مرستم های رأسی رشد میکنند. بطوریکه تقسیم سلول در طی تفکیک غالب میشود و مریستم ها به اندازۀ نهایی خود میرسند و این درست زمانی است که تقسیم وتفکیک به تعادل رسیده اند.در مریستم ریشۀ آرابیدوپسس، این تعادل وتوازن به دلیل واکنش بین سیتوکینن( پیش برندۀ تفکیک) واکسین(پیش برندۀ تقسیم) از طریق یک مسیر گردشی تنظیمی میباشد. بر اساس این تنظیم عامل رونوشت واکنش ده به سیتوکنین ARR1  ژن SHY2 را فعال می کند که این ژن نیز ژن های PIN رمزگذار تسهیل کننده های انتقال اکسین را به طور منفی(وارونه) تنظیم میکند. با اینحا هنوز مشخص نیست که اندازۀ نهایی مریستم چگونه تنظیم میشود .یعنی تغییر در سرعت نسبی تقسیم و تفکیک سلول چگونه باعث توقف رشد مریستم می گردد. ما در اینجا نشان خواهیم داد که در طول رشد مریستم، بیان SHY2 توسط عامل پاسخ- سیتوکینن دیگری با نام ARR12 تحریک میشود و تکمیل رشد به سبب تنظیم بالادست SHY2 در اثر ARR12 و ARR1 به وقوع پیوست: این امر منجر به افزایش سرعت تفکیک سلول که آن متعادل میکند،میشود و در نتیجه اندازۀ مریستم ریشه تنظیم می گردد. ما علاوه بر این نشان خواهیم داد که جیبرلینها بیان ARR1 در مراحل اولیۀنمو مریستم را به صورت گزینشی سرکوب می کنند و اینکه پروتئین DELLA REPRESSOR OF GA 1-3 (RGA) این کنترل منفی را تعدیل می کند.

 ———————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  The Rate of Cell Differentiation Controls the Arabidopsis Root Meristem Growth Phase

ترجمه فارسی عنوان: سرعت تفکیک سلول ، فاز رشد مریستم ریشۀ آرابیدوپسیس را کنترل می کند

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده زیست ، ،
:: برچسب‌ها: سرعت تفکیک سلول ، فاز رشد مریستم ریشۀ آرابیدوپسیس,